Search
Generic filters
Search
Generic filters

Sve što treba da znate o krompiru

Niko, bukvalno, niko na ovom svijetu ne može da ne voli krompir. Od ovog rajskog povrća dobijamo, veličanstvena, zadovoljavajuća jela, kao što su pomfrit, čips od krompira, pečeni krompir i još mnogo toga.

Vjerujte mi, kad kažem, krompir je spas. Treba Vam brza užina? Napravite sebi pomfrit ili čips.. Treba Vam brza večera? Skuvajte malo krompira, zgnječite sipajte maslac ili sir, dodajte malo soli i voila! Vaš život je upravo postao ukusniji.

Pa, sasvim je nesporno da je krompir najukusnije povrće. Ali jeste li znali koliko je krompir zdrav? Da, krompir je zaista najbolji.

Čitajte dalje da pronađete nevjerovatne činjenice o krompiru koje će vam pomoći da produbite svoju ljubav prema njima!

Krompir i njegove sorte

Po definiciji, krompir je korjenasto povrće, koje je porijeklom iz Amerike. (Nije ni čudo, skoro svi recepti za dobar krompir za prste polizati su prisutni u američkoj kuhinji!) Sastavni je dio raznih kuhinja i kultura ishrane – takođe, četvrti po veličini usijev na svijetu.

Zbog ekstenzivne potrošnje, gotovo svaka zemlja proizvodi vlastitu sortu krompira. Dakle, postoji oko 5000 različitih vrsta krompira. Evo nekih primarnih i lako dostupnih sorti:

Crvena – ima tanku koru i ostaje čvrsta kada se skuva.

Russet – Ima gustu kožu s mekanim i svijetlim središtem.

Žuta – kremaste je teksture i okusa putera.

Ljubičasta – Ima živu i umjereno debelu kožu sa zemaljskim okusom.

Bijela – ima tanku kožicu, okus orašastih plodova i ostaje čvrsta kada se skuva.

Ishrana

Krompir je kompletan paket energije. Krompir prosječne veličine donosi Vam značajan porast energije. Osim toga, gotovo odmah donosi osjećaj ispunjenja. Znate li zašto tačno?

Pa, to je zato što prosječan krompir sadrži 20,1 gram ugljikohidrata i 87 kalorija. Takođe ga čini jednom od namirnica sa visokim glikemijskim indeksom. Što znači da, nije baš pogodan za dijabetičare. Štaviše, sadrži 1,8 grama vlakana i 1,9 grama proteina. U poređenju sa sadržajem ugljikohidrata, ovo nije baš visoko. Međutim, to je još uvijek znatna količina i uvelike koristi tijelu. Što se tiče minerala i vitamina, obezbeđuje:

Vitamin C

Vitamin B6

Folat

Kalijum

 

Štaviše, sadrži nekoliko biljnih jedinjenja, uključujući lutein. Imajte na umu da je kora krompira ta koja sadrži najveću gustinu hranljivih materija.

Zdravstvene prednosti krompira

Postoji uobičajena glasina koja se odnosi na krompir; ako želite da ostanete zdravi, držite se na sigurnoj udaljenosti od ovog povrća punog ugljikohidrata. Pa, da vas obavijestimo, to nije sasvim tačno!

Da, ima istine u tome. Ali samo u smislu da ako konzumirate previše krompira. Prekomjerna konzumacija bilo koje hrane može biti štetna po zdravlje, tako da se to ne smatra valjanim argumentom.

Sa pozitivne strane, konzumiranje krompira je savršeno zdravo. Ako konzumirate standardnu ​​ili preporučenu količinu krompira, unosite ugljene hidrate koji obezbeđuju energiju za ostatak dana. Dakle, krompir Vas sprečava da s vremena na vreme grickate kako biste ponovo napunili energiju. Posljedično, pomaže u gubitku težine i razvoju zdravijeg tijela.

Potencijalni neželjeni efekti

Iako je krompir uopšte siguran i zdrav za jelo, u nekim slučajevima se mogu pojaviti potencijalne nuspojave. U nastavku su neke potencijalne nuspojave konzumiranja krompira.

Alergija na krompir – Da, veoma je rijetka, ali neki pojedinci mogu biti alergični na protein u krompiru koji se zove Patatin. Osobe preosjetljive na lateks također mogu biti alergične na krompir.

Akrilamidi – Kada se kuva na višim temperaturama, krompir razvija sadržaje koji se nazivaju akrilamidi. Obično su ova štetna jedinjenja prisutna u pečenom  ili prženom krompiru. Međutim, to je rijetkost u kuvanim jelima i jelima kuvanim na pari. Dugotrajno izlaganje ovim sadržajima može dovesti do oštećenje nervnog sistema.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Leave your comment
Comment
Name
Email